شاتکریت فرآیند پاشیدن بتن و مواد خشک یا مرطوب بر روی سطوح است این فرآیند معمولا بسیار سریع است. این سرعت بالا باعث متراکم شدن مواد و چسبیدن آن به سطح می‌شود اما اگر بخواهیم به آن به عنوان یک ماده نگاه کنیم مخلوط سیمان، سنگدانه ها، آب و مواد افزودنی شاتکریت نامیده می‌شود.

لازم به ذکر است که بدانید مجموعه ما فعال در زمینه اجرای روف گاردن در تهران با مناسب‌ترین قیمت در تهران است.

شاتکریت چیست؟

به ملات یا بتنی گفته می‌شود که با هوا و با سرعت زیاد بر روی سطح پاشیده می‌شود این ماده از سیمان، سنگدانه ها، آب و مواد افزودنی تشکیل می شود شاتکریت رفتاری مشابه بتن دارد اما نحوه اختلاط و اجرای آن با بتن متفاوت است و لزوما سریعترین راه برای قرار دادن بتن برای همه کارها نیست.

اما زمانی که به مقاطع نازک و سطوح بزرگ نیاز است، یک صرفه جویی در زمان موثر است دستگاه Shotcrete به دو نوع خشک و مرطوب تقسیم می‌شود از نظر ایمنی و بهداشت پخش گرد و غبار و ریزش سنگ در تونل برای سلامت کارگران مهم است در زیر پیشینه تاریخی Shotcrete انواع آن و کاربرد آنها و نحوی بازسازی ساختمان در شرق تهران توضیح داده می شود.

معرفی روش‌های مختلف بتن ریزی Shotcrete

شات کریتها به دو صورت استفاده می‌شود:. مخلوط خشک و اختلاط بیشتر در شات کریت، مخلوط خشکی از مواد شامل ماسه و سیمان توسط پمپ شاتکریت به لوله انتقال هدایت می شود و به قسمت نازل منتقل می‌گردد. در این حالت هنگام خروج مواد از سر نازل که به دلیل سرعت بسیار بالای خروجی مواد از سر نازل در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد. آب مورد نیاز به آن اضافه می‌شود. در این صورت ممکن است آب به برخی از دانه‌های سیمان نرسد و در نتیجه این دانه‌ها هیدراته نشوند. بنابراین روش اختلاط خشک فقط در تاسیسات قبل از عملیات پوشش تونل، پوشش و تعمیرات با ضخامت کمتر از 10 سانتی متر استفاده می‌شود استفاده می‌کند.

شاتکریت چیست و انواع شاتکریت

تفاوت شاتکریت و بتن چیست؟

هنگام شروع کار ساخت و ساز باید تصمیم بگیرید که از چه موادی استفاده می‌شود. هر چیزی که می‌سازید و می‌خواهید برای چندین دهه ایمن و بادوام باشد. و بتن راهی محبوب برای انجام این کار است نوعی از بتن به نام شات کریت امروزه به عنوان مصالح ساختمانی بسیار محبوب می شود. بنابراین در بخش بعدی تفاوت‌های اساسی بین شات کریت و بتن و همچنین چگونگی کمک به پروژه شما مورد بحث قرار خواهد گرفت. در اینجا، برای دانستن بیشتر در مورد تفاوت شات کریت لازم است بقیه مقالات را بررسی کنید.

هنگام بررسی تفاوت بین بتن و شات کریت باید گفت که بتن یک مصالح ساختمانی همه کاره است که ممکن است سبک، سنگین، متخلخل یا الیاف تقویتی برای رفع نیازهای مختلف ساختمانی باشد. همچنین از سنگ‌های کوچک مخلوط با آب و خمیر سخت کننده تشکیل می شود. شات کریت نوعی بتن است که می‌تواند به صورت خشک یا مرطوب مخلوط شود به دلیل تکنیک کاربردی متمایز خود که با بتن سنتی متفاوت است شناخته می شود.

تفاوت شاتکریت و بتن در چیست

تفاوت اصلی شات کریت و بتن در نحوه استفاده آنهاست. برای ساخت بتن از دستگاه میکسر استفاده می‌شود که در آن مخلوط آماده شده و روی زمین ریخته می‌شود. سپس بتن جدید برای حذف هوا و اطمینان از متراکم شدن آن کار می‌شود. در مقایسه، شاتکریت با استفاده از توپ سیمانی اعمال می‌شود. توپ مخلوط را با سرعتی سریع اسپری می‌کند و در نتیجه محصول نهایی استحکام، دوام و نفوذپذیری پایینی دارد.

مزایای شاتکریت و بتن

در بررسی تفاوت بین آزمایشات شات کریت باید گفت که بتن برای فضاهای بزرگ مانند پی ساختمان کاربرد بیشتری دارد. مخلوط را داخل هر قسمتی. که قاب بندی انجام گرفت بریزید و بگذارید سفت شود. در مقایسه با فولاد، چوب و سایر مصالح ساختمانی، بتن در برابر آب مقاوم‌تر است و احتمال خراب شدن آن در طول زمان کمتر است. علاوه بر این، می‌تواند گرمای شدید را بدون تأثیر بر ساختار خود تحمل کند. به همین دلیل است که اغلب در فولادهای مقاوم در برابر حرارت استفاده می‌شود.

شاتکریت به دلیل استفاده از گلوله‌های سیمانی که در اجرای آن استفاده می‌شود، مزایای زیادی نسبت به بتن معمولی دارد. از آنجایی که مانند بتن نیازی به مخلوط کردن یا متراکم شدن ندارد شرکت‌های ساختمانی از آن برای صرفه جویی در زمان استفاده می‌کنند. علاوه بر این، ممکن است در هزینه‌های نیروی کار صرفه جویی کند. علاوه بر این، توپ به شات کریت اجازه می‌دهد تا بتن به مواد بچسبد. همچنین آن را برای استفاده در شکل های سخت و مناطق صعب العبور مناسب می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سفارش طراحی نما ساختمان با مجموعه ما تماس حاصل نماید.