نمای پروژه اطلس مال مهندس فرحزادی
پروژه اطلس مال گروه طرح و ساخت مهندس فرحزادی
اجرای پروژه اطلس مال به صورت پیمانکاری مهندس محمدرضا فرحزادی
پروژه بزرگ اطلس مال مهندس محمدرضا فرحزادی

جزئیات پروژه پیمانکاری اطلس مال

  • کارفرما: پروژه اداری و تجاری اطلس مال
  • مجری: گروه طرح و ساخت مهندس فرحزادی
  • مساحت: 146000 متر مربع
  • سال انجام پروژه: 1395

پروژه شگفت انگیز اطلس مال

اطلس مال یکی از پروژه های عظیم و با شکوه در شهر تهران می باشد که توانسته به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پایتخت به شمار رود. از افتخارات گروه طرح و ساخت مهندس فرحزادی، شرکت در انجام این پروژه بزرگ به صورت پیمانکاری می باشد.

پیمان اجرای کل پروژه اداری _ تجاری اطلس مال به شرکت گرید 1 سپرده شده بود و از آن جایی که از دوستان و مدیران پروژه های قبلی بودند. توانستیم به عنوان پیمانکار دست 2، بخش زیادی از کارهای سفت کاری ابنیه پروژه و نازک کاری را گرفته و به نحو احسن به سرانجام برسانیم. از آنجایی که پروژه تا مرحله ای توسط شرکت دیگری پیش رفته بود و به صورت نیمه کاره رها شده بود و بعد به پیمانکار کل واگذار شده بود در شروع کار با چالش های فراوانی مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی 

پروژه اطلس مال مهندس فرحزادی

شروع پروژه اطلس مال

پروژه اطلس مال را از سیمان کاری انباری طبقات منفی شروع کردیم و با تجهیز کارگاه و چیدمان نفرات در زمینه های مختلف ابنیه توانستیم با تیم 40 _ 50 نفری در روز طی مدت یک سال و نیم حضور در پروژه کارهای متفاوتی از جمله عملیات اجرای وال پست عمودی و افقی، دیوار چینی با ضخامت های مختلف به همراه بلوک هبلکس، برای دیوار صاف به صورت کرو و گچ کاری سنتی و اجرای گچ پاششی با دستگاه در 2.5 طبقه اداری به طور کامل اجرا نماییم.

اجرای اسکلت پروژه اطلس مال مهندس محمدرضا فرحزادی

همچنین اجرای مش بندی آماده روی دیوارهای طلافروشی طبقه اول تجاری و شات سیمان به ارتفاع 6 متر با دستگاه و اجرای کارهای نفری و آهنگری مانند دور ستون های طبقات منفی و اداری و همچنین نوسازی ویترین های طبقه طلافروشی و کف سازی طبقات اداری و کاشی کاری بخشی از تجهیز کارگاه دفاتر اداری و سرویس های طبقات منفی کار را به پایان رساندیم.

مش بندی دیوارهای طلافروشی محمدرضا فرحزادی

ماسه پاشی دیوارهای طلافروشی مهندس محمدرضا فرحزادی

مسائل و مشکلات پروژه

این پروژه با همه عظمت شکوهی که دارد بسیاری از مهندسان را ترغیب می کند تا در این پروژه ها و همچنین پروژه های مشابه شرکت داشته باشند. اما شرکت در پروژه های بزرگ نیز دردسرهای خاص خودش را دارد و به طور حتم شاهد اختلافات فراوانی در حین کار خواهید بود. این پروژه نیز از این قائده مستثنی نبود و متاسفانه به دلیل مسائل مختلف، پیمانکار کل از ادامه کار صرف نظر کرد و ما نیز به عنوان پیمانکار جزء با در نظر گرفتن اخلاق در کار از پروژه خروج کردیم.

مشاهده پروژه های بیشتر: