طراحی گرین وال مطب گروه طرح و ساخت مهندس فرحزادی
طراحی دیوار سبز گروه طرح و ساخت مهندس فرحزادی

عکس قبل و بعد طراحی گرین وال مطب دکتر

  • image
  • image

جزئیات پروژه طراحی گرین وال مطب دکتر عرب

  • کارفرما: جناب آقای دکتر عرب
  • مجری: گروه طرح و ساخت مهندس فرحزادی
  • مساحت: 125 متر مربع
  • سال انجام پروژه: 1398
  • موقعیت: پاسداران، گلستان دوم

طراحی گرین وال مطب دکتر عرب

این پروژه جزو آن دسته پروژه های طراحی ساختمان تجاری، سبک بود. در این پروژه به درخواست کارفرمای محترم طراحی و جانمایی یک فضای سبز در اتاق انتظار مشتریان بود. که به پیشنهاد گروه ما دیوار سبز ( green wall ) برای یکی از دیوارها در آن فضا انتخاب شد.

 

در واقع دیوار سبز همان نمای سبز است که به صورت عمودی و مستقل روی یک دیوار شکل می گیرد. بر طبق تجربه عرض می کنیم اگر به گل و گیاه علاقمند هستین استفاده از یک دیوار سبز نه تنها فضای شما را اشغال نمی کند بلکه طراوت خاصی به ان محیط می بخشد و فضا را برای کسانی که در آنجا حضور دارند دلچسب تر می کند.

بیشتر بخوانید: مهندس طراحی داخلی ساختمان

کارشناس ما در هنگام بازدید از مطب یکی از دیوارهایی را که بیشترین زاویه دید را هنگام ورود به این واحد تجاری داشت و همچنین کمترین فضا را برای این طراحی اشغال می کرد، انتخاب کردند.

سپس با گیاهان آپارتمانی و متناسب با فضای داخلی، پس از برداشت ازبیلت اولیه، طراحی نمودیم.

طراحی گرین وال چقدر طول می کشد؟

به طور کلی طراحی گرین وال وابسته به متراژ دیوار، ارتفاع و همچنین زیرسازی دیوار است. همچنین فضاهای اطراف دیوار، طیف رنگی آن نیز در امر طراحی بسیار حائز اهمیت می باشد. در طراحی گرین وال مطب دکتر عرب به دلیل  محدودیت و کوچک بودن فضا چندان طول نکشید. از صفر تا صد این طراحی از نقشه های اجرایی گرفته تا طراحی سه بعدی و رندرگیری چند روزی را به خود اختصاص داد.

آیا نگهداری دیوار سبز کار دشواری است؟

بسیاری از مخاطبان ما دغدغه نگهداری از دیوار سبز را دارند، باید گفت در این خصوص استفاده از نوع گیاه بسیار موثر است. از این رو یکی از کارهای مهم طراحان ما در طراحی گرین وال انتخاب صحیح گونه ای از گیاهان است که برای این مقوله مناسب هستند. گیاهانی مانند پپرومیا، شفلا، آنتوریوم، زیپلین از جمله گیاهانی هستند که برای اجرای دیوار سبز مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین توجه به پارامترهای نور، زمان آبیاری، شرایط آب و هوای منطقه، دمای محیط و مقدار و نوع خاک نیز می تواند در سرسبز و زیبا بودن همیشگی گرین وال تاثیر به سزایی داشته باشد. ما همواره در گروه طرح و ساخت مهندس فرحزادی آماده خدمت رسانی در زمینه ساخت و ساز و کلیه امور بازسازی ساختمان، طراحی، نوسازی و مشارکت در ساخت، و جلب رضایت کارفرما هستیم.

مشاهده پروژه های بیشتر: