طراحی نما پروژه مسکونی مهندس فرحزادی
طراحی اتاق خواب طراحی پروژه مسکونی مهندس محمدرضا فرحزادی
طراحی داخلی آشپزخانه مهندس محمدرضا فرحزادی
طراحی آشپزخانه دکوراسیون داخلی مهندس فرحزادی
طراحی و دکوراسیون داخلی پذیرایی گروه طرح و ساخت مهندس فرحزادی
طراحی پلان و دکوراسیون داخلی مهندس فرحزادی

جزئیات پروژه طراحی نما و دکوراسیون داخلی واحد مسکونی

  • کارفرما: دکتر رئوف وائلی زاده و مهندس پژمان
  • مجری: گروه طرح و ساخت مهندس فرحزادی
  • مساحت: 2000 متر مربع
  • سال انجام پروژه: 1397
  • موقعیت: مرزداران

طراحی پلان پروژه مسکونی مرزداران

طراحی پلان طبقات بالایی مهندس محمدرضا فرحزادی
طراحی پلان ساختمان مسکونی گروه طرح و ساخت مهندس محمدرضا فرحزادی

طراحی نمای ساختمان مسکونی

در این پروژه چند مدل نما برای ساختمان طراحی شد که به در خواست کارفرما آخرین طرح نما در اسلایدهای پایین انتخاب و اجرا گردید.
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

طراحی نما و دکوراسیون داخلی ساختمان مسکونی پروژه 6 طبقه دو واحدی

این پروژه طراحی نما و دکوراسیون داخلی واحد مسکونی از دو قواره 160 متر مربعی که با هم تجمیع شده بود. در نتیجه در کل متراژ زیر بنای این ساختمان مسکونی 320 متر مربع می باشد. از این رو کارفرما توانسته بود جواز تراکم طبقه 6 ام را نیز از شهرداری بگیرد. در این پروژه تیپ پلان طبقه اول تا چهارم همانند هم بود. بدین ترتیب که در هر طبقه یک واحد 95 متر مربعی و یک واحد 105 متر مربعی دو خواب مبنای طراحی قرار گرفت. اما از انجا که طبقات 5 و 6 که قرار بود برای هر یک از مالکین پلاک شود، با قدری تفاوت هم در پلان و متراژ و هم در نمای ساختمان، طراحی گردد. به طوری که در هر یک از این طبقات یک واحد 75 متر مربعی و یک واحد 135 متر مربعی سه خوابه در نظر گرفته شده است.

طراحی پلان دو بعدی نما و طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی

طراحی پلان این ساختمان مسکونی با توجه به کاربری آن، ضوابط و استانداردهای آیین نامه ای صورت گرفت. همچنین در طراحی این پلان رعایت عرصه های خصوصی و عمومی، فضای ورودی واحد و نورگیری با توجه به متراژ قابل ملاحضه ساختمان صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل 

علاوه بر آن در طراحی پلان ها کلیه ریز فضاهای متناسب با آن فضاها در نظر گرفته شد. سرویس های بهداشتی نیز با ابعاد و اندازه های استاندارد و ایده آل طراحی شد. درون اتاق ها نیز کمدهای دیواری کافی و همچنین کمدهایی برای نگهداری وسایل بهداشتی در نظر گرفته شد. با گروه طرح و ساخت مهندس محمدرضا فرحزادی همراه باشید.

طراحی نما پروژه مسکونی مرزداران

برای طراحی نما هم چندین آلترناتیو ارائه گردید که در نهایت نمایی انتخاب شد که ترکیبی از سنگ تراورتن، سنگ گرانیت مشکی و ترمو وود بود. البته این نکته حائز اهمیت است که بنا به درخواست کارفرمایان گرامی به جای استفاده از ترمو وود از چوب پلاست استفاده شد.

سبک طراحی این پروژه از نوع مدرن ترکیبی صورت گرفت. در طراحی نما نیز با استفاده از قاب سازی در هر طبقه با رعایت حداکثر پیشامدگی از نما صورت پذیرفت. در قسمتی از نما نیز که پنجره های سالن طراحی شده بود، سعی بر آن شد تا قاب سازی ها از سادگی در آمده و در طبقات 5 و 6 قدری قاب ها را بزرگتر طراحی کرده تا جلوه ی بهتری به بلندای ساختمان ببخشد.

همچنین بخشی از قاب ها که از سنگ تراورتن استفاده شد هم عرض چوب ترمو وود و مشابه سطح مقطع آن که قدری لبه ی نیم پخی دارد، اجرا شد. همچنین قسمت هایی که به درخوایت کارفرما مشکی بود و قرار بر آن بود که با ورق کار شود، با تغییر هوشمندانه کارفرما سنگ مشکی لحاظ گردید. همانطور که از ظاهر کار پیدا است ساختمان حدوداً 90 سانتی متر از سطح زمین بالاتر است که به همین دلیل توانستیم ورودی جذاب و منحصر به فردی را برای این ساختمان مسکونی طراحی نماییم.

طراحی نورپردازی نما پروژه مسکونی

نورپردازی در طراحی نما و دکوراسیون داخلی واحد مسکونی چنین ساختمانی علاوه بر زیبایی بافت شهری و سیمای شهر باعث می شود تا جذابیت خود ساختمان و سازه را افزایش یابد. همچنین نورپردازی نمای ساختمان و ورودی آن باعث روشنایی و ایجاد امنیت نیز در محیط خواهد شد. امروزه نیز با افزایش ساخت ساختمان های مدرن و پیشرفته نورپردازی توانسته بین ساکنین ساختمان ها، مسئولین شهرداری و سازنده ها جایگاه ویژه ای پیدا کند. البته دقت شود که نورپردازی نیز احتیاج به طراحی داشته تا بتواند آنطور که باید به ظاهر ساختمان جلوه دهد و کاربردی باشد. در طراحی نمای ساختمان مسکونی نیز طراحی نورپردازی نمای ساختمان و درب ورودی ساختمان به صورت اصولی انجام شد و بر زیبایی این کار اضافه نمود.

مشاهده پروژه های بیشتر: