طراحی بالکن با دیوار سبز
طراحی بالکن واحد مسکونی پروژه اقدسیه
طراحی تراس مهندس فرح زادی

طراحی بالکن واحد مسکونی در اقدسیه

طراحی بالکن واحد مسکونی دراقدسیه، پارک چهارم به متراژ 235 متر مربع می باشد. مساحت موضوع طراحی 10 متر مربع بوده که توسط گروه طراح و ساخت مهندس فرحزادی با موفقیت و رضایت کارفرما به ثمر رسید. طراحی بالکن با استفاده از نرم افزار 3D-MAX به صورت سه بعدی انجام شده است. بدیهی است طراحی طبق بودجه و میزان هزینه ای که کارفرما در نظر دارد صورت می گیرد. طبیعاً هرچه بودجه محدودتر باشد روی روند طراحی و جنس متریال تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت. در ادامه به بررسی جزییات این طراحی جذاب و پر ایده خواهیم پرداخت. با گروه طرح و ساخت مهندس فرحزادی همراه باشید.

طراحی و ساخت خانه 

شروع طراحی بالکن

طبق روال همه کارهایی که برای طراحی انجام می دهیم را آغاز نمودیم. اولین قدم، برداشت دقیق ازبیلت با کلیه جزییات مورد نظر است که انجام شد. در زمان حضور و برداشت و پس از مذاکره با مالک متوجه خواسته ها و محدودیت هایی شدیم که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

خواسته های کارفرما

  • طراحی فضای باربکیو بزرگ به همراه سینک ظرف شویی جهت شست و شو
  • طراحی و جانمایی فضای یخچال و فریزر کوچک به منظور یخچال دوم
  • داشتن مبلمان حداکثری که از تمامی فضا برای نشستن استفاده شود
  • داشتن حداکثر فضای سبز معقول و زیبا

محدودیت های طراحی

  • محل جای فاضلاب سینک که فقط در یک دیوار گنجاده شده بود
  • بزرگ بودن ابعاد پنجره سالن مشرف به بالکن
  • نبودن و تعبیه نکردن فضای یخچال دوم در فضای داخلی آپارتمان
  • متریال کف پوش کف بالکن که ترموتایل بود و از قبل خریداری شده بود
  • سفارش باربکیو بزرگ هم داده شده بود که به درخواست ما متوقف شد

بررسی جزییات طراحی بالکن

برای بررسی طراحی و نوع متریال استفاده شده در این بالکن، کار را به بخش های مختلفی تقسیم بندی کرده ایم. کف، جایگاه نشستن، قسمت باربکیو، نگهداری مواد غذایی، نوع گیاهان، استندها و پایه های گل و گیاه بخش های مختلف این بالکن را تشکیل می دهند. همچنین برای قسمت فضای باز این بالکن نیز فکری شده است و از میان ایده های مختلف، کارفرما بازشو به صورت بالکنی شیشه ایی را انتخاب نمود. برای آنکه دید بهتری به شما عزیزان بدهیم توصیه می کنیم به تصویر زیر که قبل و بعد طراحی را نشان می دهد، دقت نمایید.

قبل و بعد طراحی بالکن

طراحی کف بالکن

استندها و فلاور باکس ها یکی فایبرگلاس و دیگری به صورت استراکچر فلزی طراحی گردیده است و با ابعادی مطابق طول دیوارها سفارش داده می شود. نوع گیاهان نیز از نوع خیزران و عشقه است که عمر و دوام طولانی دارند و مناسب استفاده در بالکن و روف گاردن می باشند. از آنجا که این گیاه به نور و رطوبت کمی نیاز دارد از مراقبت کمتری نسبت به گیاهان دیگر نیازمند می باشد. علاوه بر این ها برای زیبایی در اطراف و کف گلدون ها از سنگ های سفید قلوه ای استفاده شده است.

طراحی بالکن با سنگ تزیینی

طراحی فضای باربکیو، یخچال ها و شست و شو

در طراحی بالکن واحد مسکونی به خواسته ی کارفرما قسمتی از فضا برای باربکیو، سینک ظرف شویی و نگهداری مواد غذایی در نظر گرفته شده است. کابینت سینک از جنس pvc است و صفحه روی آن برای افزایش مقاومت از جنس سنگ طبیعی انتخاب شده. برای قسمت ظرف شویی نیز یک سینک تک لگنه توکار جانمایی خواهد شد. در طراحی برای نگهداری مواد غذایی نیز از یک مینی فریزر و یک مینی یخچال استفاده شده است.

بازسازی خانه

طراحی فضایی برای نشستن

نیمکتی از جنس ترمووود با زیرسازی فلزی جلوی پنجره سالن طراحی شده، در واقع ترمو وود چوب هایی هستند که آن را اصطلاحاً می پزند تا مقاومتش را در برابر رطوبت افزایش دهند. ولی ترجیح بر آن است برای حفظ و نگهداری آن کمتر در معرض آب و رطوبت قرار گیرد. همچنین در فضای دیگری از میز و صندلی آلومینیومی با تشک برای نشستن استفاده نمویم که می توان با مدل، ابعاد و رنگ دلخواه، به کارخانه سازنده سفارش داد.

در نهایت طراحی بالکن مطابق با سلیقه کارفرما و خواسته های ایشان انجام، پوشش گیاهی متناسب با فضای بیرون جانمایی شد و محل های جانمایی یخچال و فریزر دوم به صورت مینی لحاظ گشت و محل نشیمن نیز با استفاده از حداکثری فضا طراحی گردید و به تایید کارفرمای محترم رسید.

این پروژه را در اینستاگرام مهندس فرحزادی مشاهده نمایید.

جزئیات پروژه

  • کارفرما: آقای رشیدی
  • طراح: گروه طرح و ساخت مهندس فرح زادی
  • موقعیت مکانی: اقدسیه
  • سال طراحی: 1400
  • مساحت: 10 متر مربع

مشاهده پروژه های بیشتر: