قیمت بازسازی خانه گروه طرح و ساخت مهندس فرحزادی
مدت زمان بازسازی واحد مسکونی دروس دولتشاهی فهد
بازسازی و اجرای دکوراسیون داخلی قسمت آشپزخانه مهندس فرحزادی
قیمت بازسازی واحد مسکونی گروه مهندس محمدرضا فرحزادی

جزئیات پروژه بازسازی واحد مسکونی دروس

  • کارفرما: جناب آقای فهد
  • مجری: گروه طرح و ساخت مهندس فرحزادی
  • مساحت: 165 متر مربع
  • سال انجام پروژه: 1399
  • موقعیت: دروس، دولتشاهی
  • سبک طراحی: کلاسیک

بازسازی پروژه مسکونی ( تصاویر قبل و بعد )

عکس قبل و بعد بازسازی خانه مسکونی

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

پروژه بازسازی واحد مسکونی- دروس- دولتشاهی – فهد

در این پروژه مطابق با چک لسیتی که تهیه کرده بودیم، خدمات بازسازی ارائه شد و طبق قرارداد، طراحی و اجرای صفر تا صد به صورت کامل و به سبک کلاسیک انجام گردید. موقعیت ساختمان جنوبی و هر طبقه دو واحد بود. واحدها به صورت شرقی و غربی و اصطلاحاٌ اتوبوسی طراحی شده بودند که نور شمال از سمت کوچه و نور جنوب از سمت حیاط تامین می گردید.

پلان قدیمی این پروژه به گونه ای بود که فقط سالن نور مستقیم شمال را می گرفت و همچنین در آشپزخانه هم نور درجه 3 از شمال به طور غیر مستقیم تامین می شد. علاوه بر آن توسط پنجره ای که به پاسیومرکزی مشرف بود، نیاز نور جنوب خانه برطرف می گردید. یکی از مشکلات اساسی این خانه با این متراژ، جدایی فضای نشیمن خصوصی از پذیرایی بود. هرچند این ویژگی در طراحی کار درستی می باشد ولی با توجه به این متراژ و پلان، و همچنین ایجاد فضای کم نور و کوچک ( که فقط از پنجره پاسیو مرکزی نور غرب می گرفت)، این کار چندان خوشایند نبود.

ایده ای برای ایجاد نور در پروژه بازسازی مسکونی دروس

در این خانه به دلیل گذر کانال کولر آبی از زیر سقف، سقف کاذب بسیار پایین آمده بود که موجب دلگیری و گرفتگی فضای خانه شده بود. سرویس های بهداشتی هم که شامل یک سرویس مهمان، مشترک و مستر بسیار کوچک بود.
ما در گروه طرح و ساخت مهندس محمدرضا فرحزادی برای بازسازی این خانه مسکونی حتی الامکان سعی کردیم به پلان و دیوارهای قدیمی دست نزده و فضاهای جدید را متناسب با با پلان قبلی چشم نواز کنیم. به جز بخش کوچکی از دیوار آشپزخانه که با کم کردن عرض دیوار آن توانستیم محل مناسبی برای جانمایی یخچال ساید بای ساید ایجاد نماییم و همچنین با این کار، به هدف انتقال نور بیشتر به فضای نشیمن خصوصی دست یافتیم.

بعد از تخریب سقف های کاذب و جانمایی دو عدد داکت اسپلیت با ظرفیت متناسب با فضای سالن و آشپزخانه و اتاق ها (یکی 30هزار- 2.5 تن و دیگری 36هزار- 3 تن) توانستیم، سقف های کاذب جدید را با طراحی به روز به طور کامل بالا برده و فضای محدود آن و همچنین حس خفگی فضای نشیمن خصوصی را از بین ببریم.

کف واحد نیز قرار به اجرای سنگ دهبید پلاک 80 در 80 شده بود. به همین خاطر سنگ های قبلی را برداشته و سنگ جدید را اجرا نموده ، رزین و اپوکسی کامل بین آنها را اجرا کردیم تا بتوانیم باقی فعالیت را تا نهایی شدن کارها انجام دهیم تا در آخر ساب بزنیم.

اجرا و بازسازی سرویس بهداشتی پروژه مسکونی

سرویس ها را به سبک کلاسیک و از بهترین مدل های کاشی و برند تبریز تهیه و اجرا نمودیم و همچنین با تعبیه ی فرنگی وال هنگ در سرویس مشترک و مستر توانستیم قدری فضای کوچک موجود را بزرگ جلوه دهیم. البته استاندارد همه فضاها برای استفاده از فرنگی ها و کابین دوش و روشویی در نظر گرفته شد. طاقچه بنایی در فضای کابین دوش نیز در نظر گرفته شد که جز کارهای جذاب گروه اجراییمان هست که محلی مناسبی برای جانمایی وسایل بهداشتی می باشد.

یک ایراد اجرایی در زمان اجرای قدیم در پروژه بازسازی خانه مسکونی

در حین اجرای پروژه بازسازی و نصب شاسی فرنگی وال هنگ در سرویس مشترک متوجه یک ایراد اجرایی زمان اجرایی قدیم این پروژه شدیم. حداقل ضخامت دیوارهای داخلی مشترک بین واحد ها 15 سانتی متر است اما ضخامت دیوار جداکننده این ساختمان در قسمت سرویس بهداشتی تنها 5 سانتی متر بود و این یک ضعف بزرگ در اجرا در زمان خود می باشد. اکیپ اجرایی در حین نصب شاسی وال هنگ به دیوار سرویس متوجه این موضوع شد و به همین خاطر نصب آن با رعایت احتیاط فراوان انجام شد تا به دیوار سرویس همسایه آسیبی نبیند که متاسفانه آسیب دید و بلافاصله در جهت رفع مشکل اقدامات لازم صورت گرفت که اگرکمی نسبت به این موضوع بی توجه بودیم ممکن بود دیوار را تخریب کند و به خانه همسایه نیز آسیب جدی وارد سازد.

بازسازی و اجرای کابینت، در و پنجره

در این پروژه کارهایی که با متریال چوبی انجام می شد، شامل کابینت، کمد دیواری، در و چهارچوب درها، رو کوب درهای اتاقی و سرویس بود که به نحو احسن طراحی، ساخته و اجرا شد.

کابینت ها روکش چوب بلوط با رنگ وایت واش در زمان برنامه ریزی شده و همچنین مطابق طراحی، اجرا شد. همچنین جزیره ای در جلوی آشپزخانه در نظر گرفته شد که علاوه بر ایجاد فضای بیشتر موجب جدا شدن فضای آشپزخانه از دیگر فضاها شد. صفحه روی کار نیز از جنس سنگ مشکی مصنوعی گلکسی کوارتز اجرا گردید.

بیشتر بخوانید: بازسازی داخلی 

در رابطه با کمد دیواری نیز لازم است بدانید فقط درهای آن با ورق MDF فرامید با لولاهای آرام بند جایگزین شد و فقط برای فضای داخل کمد خواب مستر، یونیت ساخته شد. درهای اتاق ها و سرویس هم از مجموعه درباران تهیه و اجرا گردید. همچنین در این پروژه چهارچوب های فلزی کاور شد و دور آن ها از بیرون و داخل روکوب نصب شد و خود درها نیز روکش PVC با ضخامت 0.4 میلی متر با طرح چوب روکش بلوط با رنگ های خاص اجرا شد.

همچنین کلیه پنجره های پروژه هم از آلومینیوم قدیمی به UPVC با بازشوی کشویی و با تغییر جزیی در مدولاسیون پنجرها به همراه شیشه دوجداره تغییر کرد.

مشاهده پروژه های بیشتر