بازسازی سرویس بهداشتی خانه
بازسازی خانه مسکونی پاسداران
بازسازی ساختمان دروس بهستان 3
بازسازی خانه لوکس دروس بهستان سوم
بازسازی خانه لوکس در منطقه پاسداران
بازسازی آشپزخانه بزرگ و لوکس
بازسازی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل پاسداران

جزئیات بازسازی خانه دروس بهستان سوم

  • کارفرما: جناب آقای کفایتی
  • مجری: گروه طرح و ساخت مهندس فرحزادی
  • مساحت: 215 متر مربع
  • سال انجام پروژه: 1399
  • موقعیت: دروس_بوستان سوم

توضیحات پروژه بازسازی خانه دروس بهستان سوم

در اینجا قصد داریم برای شما چندین نکته قابل توجه و کارآمد، از روند اجرای بازسازی ساختمان بازگو نماییم. پروژه بازسازی واحد مسکونی با متراژ 215 مترمربع که واقع در بهستان سوم منطقه پاسداران بود.

بازسازی خانه لوکس در منطقه پاسداران

سیستم سرمایش پروژه بازسازی خانه مسکونی

این بنا اصطلاحاً 18 سال ساخت بود که با توجه به سن آن، دو کولر آبی برای سرمایش خانه در نظر گرفته شده بود که فضای زیادی را اشغال کرده بود. برای مثال در قسمت ورودی واحد به دلیل کانال کشی و وجود سقف کاذب، ارتفاع سقف کم بود و محیط را دلگیر کرده بود. برای رفع کوتاهی سقف سیستم سرمایشی داکت اسپلیت را جایگزین کولر آبی کردیم. از این رو تمام سقف های کاذب و کانال های قدیمی کولر را برداشتیم و با اجرای صحیح و اصولی این قسمت از کار را پیش بردیم.

در بازسازی ساختمان در تهران منطقه دروس و پاسداران سقف جدیدی که برای کلیه فضاها در نظر گرفتیم، سقف کناف بود که در نهایت روی آن بتونه و تیپ و رنگ انجام شد.

بازسازی آشپزخانه

یکی دیگر از مواردی که در بازسازی این خانه مسکونی به چشم می خورد، محدود بودن فضای آشپزخانه با توجه به متراژ ساختمان بود. همچنین با اینکه نور از پاسیو تامین می شد، اما متاسفانه سقف آنجا هم پایین بود و به جای یک فضای دلباز برای آشپزخانه، فضای آنجا را گرفته و کوچک نشان می داد. در این پروژه با طراحی آشپزخانه به سبک مدرن و آشپزخانه باز و تعبیه نورهای مصنوعی، سعی کردیم تا حد زیادی مشکلات کوچکی و کم نوری آن را برطرف نماییم.

بازسازی خانه مسکونی پاسداران

بازسازی آشپزخانه بزرگ و لوکس

بازسازی و کوراسیون داخلی اتاق ها

همانطور که گفته شد با اینکه این واحد 215 متر مربع بود اما تنها 2 اتاق خواب داشت. یکی از خواب ها مستر و دیگری یک اتاق بزرگ بود. یک سرویس بهداشتی نیز در راهرو نیز وجود داشت. ( در ادامه بیشتر درمورد سرویس بهداشتی مشترک و بازسازی آن صحبت خواهیم کرد. )

بازسازی اتاق خواب خانه

بنا به درخواست کارفرما با ایجاد تیغه در وسط اتاق خواب و تعبیه یک در ورودی و کمد دیواری جداگانه، این واحد سه خوابه شد. البته این توضیح را باید بدهیم که اکثر ساختمان های قدیمی دارای کمد دیواری بنایی با فریم آهنی هستند که فقط در HDF یا MDF با لولا، روی چهارچوب، پیچ می شود. این پروژه هم از این قاعده مستثنی نبود که با برچیدن کامل المان های بنایی و جایگزین کردن یونیت کامل از کف تا سقف و درهای تمام قد آینیه ای، سعی داشتیم قدری فضای کوچک اتاق ها را بزرگتر جلوه دهیم.

مطالب جذاب: انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل

بازسازی سرویس بهداشتی

در فضای سرویس مشترک فقط یک روشویی و یک کابین دوش قرار داشت، در واقع این واحد دارای سه سرویس بهداشتی بود، یکی برای مهمان که فرنگی و زمینی کار شده بود. سرویس مشترک فقط به صورت زمینی بود و یک سرویس مستر که دارای فرنگی، زمینی، روشویی و یک کابین دوش بود، وجود داشت.

در این پروژه با توجه به سه خواب شدن بازسازی خانه مسکونی، متناسب با متراژ و نیاز واحد و همچنین بنا به خواسته ی کارفرمای محترم، نیاز به داشتن سرویس فرنگی در سرویس مشترک بودیم که خب، عملاً به خاطر نیاز به زیرساخت انشعاب یا رایزر فاضلاب سنگین نزدیک آن بود، کاری ناممکن بود. به طور حتم این موضوع برای این واحد یک ضعف به حساب می آمد.

بعد از اینکه تخریب سرویس ها به طور کامل از جمله کندن کاشی ها و عایق پلیمری انجام شد، در حین کار متوجه زیر ساخت فاضلاب زمینی در سرویس مشترک شدیم که در زمان ساخت اجرا شده بود و روی آن را به دلیل محدودیت فضا پوشش داده بودند. با این وجود یک گام بلند که وجود زیرساخت برای سرویس فرنگی بود برداشتیم. همچنین از آنجا که جانمایی آن در یک فضای محدود در تخصص ما بود تقریباً توانستیم یک سرویس فرنگی در سرویس بهداشتی مشترک راه رو احداث کنیم. به این ترتیب با تبدیل فاضلاب زمینی به دیواری و ایجاد یک دیوار کوتاه برای تفکیک فضای کابین دوش و استفاده از شیر فرنگی و جانمایی استراکچر فرنگی ( وال هنگ ) و خود فرنگی وال هنگ، این مورد را هم با موفقیت حل نمودیم.

متریال کف و دیوارهای سرویس بهداشتی

برای کف و دیوارهای سرویس ها هم از قطع 60 در 120 برند PMA ( نمایندگی تبریز ) و همچنین کاشی پشت توری دکوراتیو قطع 30 در 30 استفاده شد. خالی از لطف نیست که مختصری در مورد اجرای کاشی پشت توری توضیح دهیم. سطح زیر کار باید کاملاً صاف و صیقلی باشد که ما در این پروژه از یک کاشی درجه سه برای پشت کار کمک گرفتیم و کاشی دکوراتیو پشت توری 30 در 30 را با چسب آکواریوم روی آن اجرا نمودیم. رعایت همبندی و استفاده از اسپیسرهای صیقلی شکل، بین آن ها بسیار حائز اهمیت است.

بازسازی سرویس بهداشتی خانه

کفسازی پروژه مسکونی

کف واحد لمینت بود که با جمع آوری آن و اجرای سرامیک قطع 95 در 95 برند تبریز به صورت چسبی، تغییرات دلخواه انجام شد. منظور از اجرا به صورت چسبی استفاده از مواد پودری پایه سیمان ( برند شیمی ساختمان ) و ترکیب آن با آب و چسب بتن که توسط همزن ترکیب شده و با کاردک شانه ای یک لایه ی خیلی نازک برای زیر سرامیک کشیده شده است.

سرامیک قطع بزرگ سرویس ها نیز به صورت چسبی کار می شود، نیاز به زیرسازی کاملاً صاف و شاغول و گونیا دارد و می بایست از چسب های استاندارد و حتماً اختلاط چسب ها همزمان استفاده نمود. در نهایت نیز با کارتک شانه ای کل پشت سرامیک را اصطلاحاً فول چسب کرد و بعد از جانمایی حتماً از همترازی برای جلوگیری ناخنگیری، مطمئن شد.

آشپزخانه MDF ترکیبی از سوپرمات سفید و ورق گرند وود استفاده شده و صفحه کار هم سنگ مصنوعی کوارتز به کار گرفتیم.
در این پروژه چند مطلب مهم بود که خالی از لطف نیست، برای شما علاقمندان توضیح دهیم. از مهمترین آنها تعبیه داکت اسپلیت با ظرفیت مناسب و همچنین زیرساخت مناسب باید برای پروژه است.

جزئیات بازسازی خانه دروس بهستان سوم

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

بازسازی خانه منطقه دروس _ پاسداران ( ویدیو )

مشاهده پروژه های بیشتر: