یکی از اقدام‌‌هایی گه گاهی به‌ صورت ضروری و گاهی کاملاً اختیاری در بخش ساختمان سازی صورت می‌گیرد، بازسازی نمای ساختمان است. این بازسازی می‌تواند معنای مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات به‌ منظور تعمیر و برطرف کردن مشکل بازسازی انجام می‌شود. برخی مواقع هدف تنها بخشیدن طراحی زیبا و مدرن به ساختمان است. در حالت کلی حیطه‌‌های فعالیتی ساختمان‌سازی و طراحی حضور افراد ماهر و کاربلد را می‌طلبد. برای بازسازی نمای ساختمان نیز افراد باید از شرکت‌های مهندسی و ساختمانی باتجربه که حضور متخصصان و مهندسان ماهر در آن‌ها اثبات‌ شده کمک بگیرند.

یکی از این شرکت‌‌ها بازسازی ساختمان در شهر تهران است. حضور کارشناسان و مهندسان نامی در این شرکت اثبات شده، پس افراد می‌توانند با خیالی آسوده برای بازسازی نما در ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی این شرکت را انتخاب کنند. همان‌ طوری‌ که اشاره کردیم بازسازی نما انواع متفاوتی داشته که هر یک دلایل متعددی را به خود اختصاص می‌دهند.

پیش‌ از بازسازی نما که برای تعمیر و بخشیدن زیبایی‌های بصری صورت می‌گیرد، باید زیر ساخت نما توسط مهندس بررسی شود که اگر عیب بزرگ‌ تری وجود داشت، اول آن را برطرف کرده و سپس به بازسازی نما بپردازند. در ادامه مقاله بیشتر به نکات بازسازی نمای ساختمان اشاره می‌کنیم تا شما نسبت‌ به این موضوع آگاهی بیشتری کسب کنید. پس توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بازسازی نمای ساختمان با چه اهدافی صورت می‌گیرد؟

همانگونه که در بخش مقدمه به این مطلب اشاره کردیم. بازسازی نمای ساختمان دلایل مختلفی دارد. این دلایل می‌تواند برطرف کردن جزئی‌ترین اشکالات تا پیچیده‌‌ترین ایراد را نسبت‌ به نمای ساختمان شامل شود. حتی ممکن است فقط هدف طراحی و بخشیدن نمای مدرن به ساختمان باشد. البته در گاهی مواقع نیز این دو هدف می‌توانند با هم علل بازسازی باشند. در این قسمت به‌ طور مختصر به مجموعه اهداف کلی بازسازی نما اشاره می‌کنیم.

  • فاسد شدن مصالح تحت تأثیر باران، سرما نور خورشید و در نهایت فرسوده شدن آن ها
  • اعمال بازسازی نما در خانه‌‌های قدیمی برای بخشیدن تغییرات و تحولات به نمای ساختمان
  • به‌ منظور زیبایی و از بین بردن سبک قدیمی نما
  • بهره‌گیری از بازسازی با هدف تغییر کاربری ساختمان

بازسازی نمای ساختمان چه انواعی را شامل می‌شود؟

با توجه به بیان اهداف بازسازی نما می‌توانیم به این مسئله پی ببریم که با توجه به اهداف گوناگون، بازسازی انواع متفاوتی نیز خواهد داشت. که برحسب شرایط ساختمان و نظر مهندس انجام می‌گیرد. در این بخش انواع بازسازی نمای ساختمان را به شما معرفی کرده و هر یک را به‌ طور مختصر توضیح می‌دهیم.

بازسازی نما از طریق تغییر مصالح

شاید شنیده باشید که شخصی قصد دارد نمای ساختمان خود را از سیمان یا آجر به سنگ تبدیل کند. این اقدام که به موجب آن تعویض مصالح صورت می‌گیرد، بازسازی نما با تغییر مصالح نام دارد. برای این کار در وهله اول باید از سوی ارگان مربوطه مجوز اخذ شود. این شیوه بیشتر برای ساختمان‌‌های قدیمی به‌ کار گرفته می‌شود.

بازسازی به واسطه تغییر طراحی

در برخی مواقع تنها هدف برای بازسازی نما بهره‌گیری از طرح‌‌ها و سبک‌های جدید است. این کار برحسب حساسیت بالا باید توسط متخصصان و مهندسین حاذق صورت بگیرد. در غیر این صورت طرح مورد نظر به خوبی و طوری که انتظار می‌رود، بر روی نما اعمال نمی‌شود. طرح و سبکی که برای نما انتخاب می‌شود باید با ساختمان همخوانی داشته باشد که این همخوانی توسط طراحی نما درک می‌شود.

مراحل بازسازی نمای ساختمان قدیمی

مجموعه مراحل بازسازی نمای ساختمان

نظم و ترتیب در کارهای ساختمانی اهمیت زیادی داشته و عدم آن‌ها می‌تواند به قیمت خراب شدن کار تمام شود. پس برای بازسازی نما نیز یک سری مراحل وجود دارد که توسط مهندس و معمار باید انجام شود. در این قسمت آن‌ها را شرح می‌دهیم.

  • عملیات بررسی و برداشت به‌ منظور عیب‌ یابی ساختمان
  • اخذ مجوزهای لازم و در نظر گرفتن شرایط شهرداری
  • خریداری و انتخاب متریال
  • اعمال طرح مدنظر با استفاده از متریال‌ها و شرایط ساختمان

سخن پایانی

همان‌ طور که مستحضر هستید در این مقاله به بیان موضوع بازسازی نمای ساختمان پرداختیم. این اقدام باید توسط متخصصین و طراحان ماهر صورت بگیرد افرادی که قصد این کار را دارند در ابتدا برای آگاهی از قیمت بازسازی ساختمان ویلایی شرق تهران به شرکت‌های معتبر و مجرب در شهر تهران مراجعه کنند. درنهایت پس‌ از بیان شرایط، اجرای طرح بر روی نما انجام می‌شود.